Обучение за обучители
„Подготовка и провеждане на обучение“ или “Обучение за обучители"
Продължителност: 16 учебни часа, разпределени в два дни.
1. Въведение в идеята за учене и обучение. Преходът от незнания в знание.
2. Проектиране и дизайн на обучението.
- Идентифициране и анализ на нуждите от обучение
- Установяване на наличен ресурс за обучение
- Обучителната програма
- Определяне на цели – знания, умения, компетентности
- Определяне на задачи
- Определяне на дейности
- Определяне и измерване на резултати
- Време.
- Пространство.
- Организация.
3. Провеждане на обучението
- Подготовка: занимателни елементи и игри, налични ресурси, помощни материали, възможности на залата, мултимедийните възможности и технологии, визуални графики и карти, формуляр за обратна връзка
- Откриване
- Запознаване
- Договаряне
- Снемане на очакванията
- Представяне на програмата (идеята, целите, задачите, очаквани постижения и т.н.)
- Следване на програмата
- Рефлексия и закриване
- Дейности след края на обучителната сесия
4. Трудните моменти:
- Нововъзникнали нужди на конкретната аудитория
- Резистентният обучаем
- Привличане и задържане на вниманието
- Ефективно използване на гласа
- Нежелани прояви
- Параметри на интензивното внимание
- Разчупване на леда. Раздвижване. Игри и занимания.
- Провалите.
5. Техниките за обучаване и тяхната приложимост. Силни и слаби страни:
- Презентации
- Лекции
- Индивидуални задачи
- Ролеви игри
- Групова работа
- Малки проекти
6. Анализ на обучението
- Обработка на обратната връзка
- Анализ на обратната връзка
- Идентифициране на постигнатите и непостигнатите резултати
- Идентифициране на нуждите от последващо обучение
- Изготвяне на доклад
- Анализ на работата на обучителите и изготвяне на вътрешен доклад.
Водещ треньор: Веселин Дафов
- Доц д-р, СУ “Св. Климент Охридски", научен секретар на катедра „Философия".
- Автор на: редица публикации в реферирани научни издания, изследвания и интерактивни обучителни програми за развитие на човешките ресурси.
- 18 години практика като треньор-обучител по теми като: комуникативни умения, критическо и творческо мислене, решаване на проблеми и взимане на решения, дизайн и управление на проекти, обучение за обучители и др.;
- Консултант по анализ на специфични производствени и бизнес проблеми.